Systémové kompakty i digitální zrcadlovky

Měsíční archív: Prosinec 2014

Jak vybrat fotoaparát

Výběr vhodného fotoaparátu je běh na dlouhou trať, pokud nevíte, co přesně chcete. Obecně lze vybírat ze dvou základních variant – systémových kompaktů a digitálních zrcadlovek. Pokud se rozhodujete mezi jedním nebo druhým, je třeba zvážit, co od fotoaparátu vlastně očekáváte, kolik do něj hodláte investovat a v neposlední řadě i fakt, pro jaké účely focení jej budete nejčastěji využívat.

Valná většina uživatelů nevyžaduje od fotoaparátů zvláštní vlastnosti, zkrátka a dobře jej potřebují k občasnému fotografování – neprofesionálnímu, oslav, výletů nebo dovolených, případně svých dětí.

Právě takové nenáročné uživatele se hodí systémové kompakty, které jsou po všech stránkách praktické a hlavně splní účel, pro který byly primárně zakoupeny.

Pro nenáročné uživatele se hodí systémové kompakty 

Nabídka systémových kompaktů zahrnuje jak naprosto jednoduché a poměrně levné fotoaparáty, tak i ty, jejichž technologie jsou pokročilé a na velmi dobré úrovni. Kompakty jsou obecně nejprodávanější a trh je jimi plně zasycen. Ať už jde o kompakt s pokročilejšími technologiemi nebo o jednoduchý kompakt, v každém případě se setkáte s těmito vlastnostmi:

  • systémové kompakty jsou velmi lehké, skladné a malé 
  • pořizovací cena je nízká – lze zakoupit už od 1 000,- Kč
  • vynikají nejen svým designem, ale navíc je lze pořídit v různých barvách 
  • moderní fotoaparáty mohou disponovat wi-fi nebo ovládáním přes telefon 
  • mají vysoký výkon a jsou velmi spolehlivé 

Jednoduché kompakty, jejichž cena se pohybuje právě okolo 1 000,- Kč, obvykle disponují jen displejem a nikoli hledáčkem – pokročilé jsou vybaveny obojím. Systémové kompakty nevyžadují prakticky žádnou znalost pokročilého nastavení, což je výhodou pro všechny uživatele, kteří se nehodlají zabývat různými funkcemi.

Vložil Cenově dostupné foťáky | Štítek , , , | Zanechat komentář

Fotoaparáty Olympus

Olympus je jednou z předních japonských firem, která se již několik let zaměřuje primárně na výrobu fotoaparátů. Nabídka Olympus je natolik rozsáhlá, že si zaručeně vyberou jak ti, kdo hledají něco levnějšího, ale spolehlivého, tak dokonce i ti, kdo se spokojí s dražšími modely fotoaparátů, jež vynikají moderními funkcemi. Velmi populární jsou hlavně systémové fotoaparáty, které v nabídce Olympus převažují.

Systémové fotoaparáty Olympus OM-D

Systémové fotoaparáty OM-D vás zaručeně potěší nejen svou velikostí, ale hlavně dokonalou rychlostí a přesností, pokud jde o fotografování. Konstrukce fotoaparátů řady OM-D je malá a díky ergonomice je držení fotoaparátů naprosto bezproblémové a pohodlné.

Fotoaparáty jsou zároveň velmi lehké, více méně ve srovnání s klasickými systémovými kompakty Olympus a disponují velmi dobrou obrazovou kvalitou. Prvotřídní technologie hledáčku navíc umožňuje snadné fotografování předmětů, ale i například přírody nebo věcí v pohybu.

Nutno zmínit i fotoaparáty Olympus Pen, které vás zaručeně zaujmou hlavně svým designem, který je naprosto nezaměnitelný. Tyto skvěle vypadající fotoaparáty si najdou své místo jak u žen, tak i u mužů, lze si vybírat z různých barevných variant a perfektně se hodí pro městské využití – jsou velmi lehké, praktické, skladné a kvalita fotografií je na velmi dobré úrovni. Olympus má ve své nabídce ale i fotoaparáty určené zejména pro profesionální fotografy. Profi fotoaparáty vynikají těmi nejlepšími technologiemi, jsou naprosto spolehlivé a hlavně výkonné.

Fotoaparáty Olympus jsou cenově dostupné prakticky každému. V nabídce Olympus najdete fotoaparáty od 2 000,- Kč do 10 000,- Kč.

Vložil Profi fotoaparáty | Štítek , , , | Zanechat komentář

Levné fotoaparáty

Jedním z důležitých kritérií pro výběr správného fotoaparátu je právě jeho cena. Stanovíte-li si cenový strop, daleko snáze se budete orientovat v sortimentu, který je vám za požadovanou cenu nabídnut.

V případě, že chcete kvalitu za rozumnou cenu, nemusíte utratit více jak 5 000,- Kč a do ruky se vám přitom dostane fotoaparát, jež bude splňovat veškeré vaše nároky, nejen pokud jde o kvalitu pořízených fotografií. Nutno zmínit, že stojíte-li o fotoaparát, který je levný, je třeba vybírat hlavně ze systémových kompaktů a nikoli z digitálních zrcadlovek.

Levný fotoaparát – dobrý systémový kompakt 

V souvislosti s fotoaparáty rozhodně neplatí, že čím dražší, tím je kvalitnější a lepší. I drahý fotoaparát nemusí stát za nic, levný naopak splní veškerá vaše očekávání. Ať už fotoaparát stojí kolik chce, vždy je třeba věnovat výběru jistou pozornost. Kompakty jsou v současné době bezpochyby nejprodávanějšími fotoaparáty na trhy a rozhodně se není čemu divit.

Cenově jsou dostupné prakticky každému, kvalita snímků je na velmi dobré úrovni a navíc jsou perfektní, pokud jde o jejich skladnost. Lepší modely, za které si ale připlatíte, mohou dokonce disponovat wi-fi připojením nebo ovládáním s pomocí mobilního telefonu.

Obecně vzato lze systémové kompakty rozdělit na kompakty jednoduché a pokročilejší, k nimž se řadí právě výše zmíněné s připojením nebo ovládáním s pomocí mobilních telefonů. Jednoduché kompakty potěší jak svou cenou, tak i snadným ovládáním a hlavně nízkou hmotností, pro kterou jsou kompakty obecně velmi oblíbené – výrazně se tak liší od zrcadlovek. Digitální kompakty jsou obecně vhodné pro nenáročné uživatele, kteří se nechtějí do hloubky zabývat nastavením nebo různými režimy fotoaparátů.

Vložil Cenově dostupné foťáky | Štítek , , , | Zanechat komentář

Vodotěsné fotoaparáty

Voda technice nepřeje ani zdaleka, ale pokud jste si našli zalíbení právě ve fotografování pod vodou, nastal právě ten pravý čas, abyste se poohlédli po tom nejlepším fotoaparátu, s nímž se budete cítit, jako ryba ve vodě. V případě vodotěsných fotoaparátů ale není třeba zohledňovat jen odolnost vůči ponoru do vody, ale i skutečnost, jak kvalitní snímky s fotoaparátem můžete pořídit. Ačkoli si za voděodolný fotoaparát zaplatíte o něco víc, než za ten klasický, stále nemusíte utrácet desetitisíce, aby se vám do rukou dostala kvalita a spolehlivost v jednom.

Celková nabídka fotoaparátů je velmi rozsáhlá a v ní vyčnívají nejen vodotěsné fotoaparáty, ale i například ty outdoorové, které jsou zrovna tak odolné a funkční.

Zpravidla nevynikají jen odolností vůči vodě a nadměrné vlhkosti, bezproblémový chod zajišťují dokonce i za mrazu nebo během vysokých teplot, jsou prachotěsné a pochopitelně odolné pokud jde o pády na zem či na skálu. Ruku v ruce s kvalitou jde i design, který v sobě snoubí eleganci i styl a lze si vybírat z různých barevných kombinací.

Vodotěsné kompakty disponují velmi jednoduchým systémem fotografování a představují tak snadné uživatelské rozhraní. Komfortní a velmi snadný způsob fotografování je přímo pod vodní hladinou důležitý, zvlášť tehdy pokud chcete, aby vámi vytvořené snímky stály opravdu zato. Vodotěsné kompaktní fotoaparáty je zpravidla možné použít jak ve sladkovodních, tak i slaných vodách a to do deseti metrů hloubky. Vodotěsné kompakty nepotřebují žádná speciální pouzdra ani obaly, zkrátka a dobře se s nimi ponoříte a fotíte, co vám právě padne do oka.

Cena vodotěsných kompaktů se nijak výrazně neliší od klasických, lepších kompaktů nebo zrcadlovek. Lze je zakoupit v cenové relaci od 3 000,- Kč do 12 000,- Kč.

Vložil Fotoaparáty s maximální odolností | Štítek , , , | Zanechat komentář