Systémové kompakty i digitální zrcadlovky

Jak vybrat digitální zrcadlovku

Pokud jste si našli zalíbení ve fotografování, určitě budete v budoucnu stát před problémem, jaký fotoaparát si vybrat. Důvodů, proč si vybrat právě zrcadlovku, je nespočet. Jednak vám poskytne obrovský prostor ke kreativnímu vyjádření, v neposlední řadě zrcadlovky disponují mnoha funkcemi, například hloubkou ostrosti.

Ačkoli kompakty jsou rovněž pro své funkce a vlastnosti velmi oblíbené, na zrcadlovky rozhodně nemají ani zdaleka.

Jak ale správně vybrat zrcadlovku a to tak, aby do posledního puntíku odpovídala vašim vysokým nárokům? Poradíme vám!

Digitální zrcadlovka pro začátečníky 

V první řadě nutno zmínit, že jako začátečníci nepotřebujete zrcadlovku za desetitisíce. Rozpočet na zrcadlovku je vůbec první věc, kterou je nutné si ujasnit. Kolik hodláte do focení investovat? Stanovíte-li si finanční limit, později se vám bude daleko snáze vybírat z velmi široké nabídky digitálních zrcadlovek různých výrobců. Velmi důležitým parametrem pro výběr je fakt, co vlastně chcete fotit.

Začátečníci mají většinou tendenci fotit vše, ale přeci se najde jedna nebo dvě primární věci, na které budete fotoaparát zaměřovat. Dovolená, příroda, rodina, děti nebo snad zvířata v pohybu? Nejčastěji jde o běžné věci, tedy dovolené, výlety, rodina a děti. V takovém případě vám dokonale poslouží digitální zrcadlovky, které disponují automatickým zaostřováním, jsou vhodné do ztížených světelných a teplotních podmínek, mimo jiné bude zrcadlovka schopna perfektně zaostřit předmět v pohybu – děti, domácí mazlíčci, apod.

Pozornost je nutné věnovat i délce objektivů. Rozhodnete-li se fotit i vzdálenější předměty, můžete dokoupit i delší objektivy. Pro focení méně vzdálených předmětů, krajiny nebo osob vám bohatě postačí kratší objektiv, s nímž budete naprosto spokojeni.

Mohlo by Vás zajímat:


Tento záznam byl zaslán Jak vybrat fotoaparát a označen , , . Záložka je zde.

Similar posts

Komentáře jsou uzavřeny.