Systémové kompakty i digitální zrcadlovky

Jak vybrat zrcadlovku

V současné době je trh s digitálními fotoaparáty zaplaven různými modely zrcadlovek i kompaktů. Zrcadlovky na oblíbenosti rozhodně neztrácí a na jednu stranu se není ani čemu divit. Digitální zrcadlovky, je-li s nimi profesionálně pracováno, mohou vytvořit velmi kvalitní snímky bez ohledu na náročnost samotného focení.

Výběr digitální zrcadlovky není ale ani zdaleka snadný, dejte si proto dobře záležet. Nezáleží totiž na tom, zda váš fotoaparát stál deset tisíc nebo dvacet tisíc. Pokud se později nenaučíte se zrcadlovkou pracovat, skvělých snímků se rozhodně nedočkáte.

Jedním z nejdůležitějších kritérií pro výběr je, zda fotíte jak naprostý začátečník, poloprofesionál nebo profesionál. Na straně druhé je to maximální finanční strop, tedy částka, kterou do zrcadlovky hodláte investovat. V neposlední řadě je vhodné si ujasnit, jaké objekty budete fotit nejčastěji. Naprosto běžně si digitální zrcadlovky pořizují páry nebo rodiny s dětmi, které pravidelně fotí přírodu, děti, rodinu, dovolenou nebo snad výlet.

Výhody a nevýhody zrcadlovek:

  • + kvalita fotografií je vysoká 
  • + disponují množstvím příslušenství 
  • + k dispozici jsou výměnné objektivy 
  • + režim je plně manuální 
  • - rozměry i hmotnost jsou daleko větší 
  • - pořizovací cena je poměrně vysoká 
  • - manuální ovládání je daleko složitější 

Zvážíte-li veškeré výhody a nevýhody a přeci jen dojdete k názoru, že zrcadlovka je to pravé pro vás, dbejte na to, abyste na základě svých znalostí a možností vybrali vhodný typ. Vyberete-li zrcadlovku pro začínající fotografy, rozhodně neprohloupíte. Naopak. Většina zrcadlovek pro začínající fotografy disponuje průvodcem, který vás krok po kroku seznámí s vlastnostmi i nastavením. Díky tomu se snadno v začátku naučíte různé techniky a metody, které později rozhodně uplatníte.

Mohlo by Vás zajímat:


Tento záznam byl zaslán Zrcadlovky a označen , , . Záložka je zde.

Similar posts

Komentáře jsou uzavřeny.